Aer sau Azot in anvelope?

Sportiv
By Sportiv februarie 25, 2021 11:45

Aer sau Azot in anvelope?

Azot sau aer in anvelope? Multa lumea se intreaba daca este nevoie de azot sau de aer in anvelope?  Merita ca anvelopele sa fie umflate cu azot la un pret mai mare sau este bine daca acestea se umfla in continuare cu aer?

In plus, daca faci parte din categoria persoanelor care nu isi verifica in mod regulat presiunea din anvelope, acest articol s-ar putea sa te intereseze. Sa ne amintim faptul ca o buna presiune este un lucru indispensabil pentru a conduce in cele mai bune conditii. Iar azotul este din ce in ce mai utilizat si se impune drept cea mai buna alternativa in fata aerului traditional si ca poti alege cauciucuri de vara si iarna de la Vadrexim.

Anvelopele umflate cu azot isi pastreaza presiunea constanta pentru o perioada mai mare de timp. Azotul este folosit de foarte multa vreme pentru a umfla anvelopele masinilor de curse, celor care sunt mai grele, cu un gabarit foarte mare, dar si pentru avioane.

Te-ar putea interesa:  Indy-Car are un nou patron

Care este diferenta dintre aerul si azotul pentru anvelope?

Umflarea anvelopelor este cea care va garanta mentinerea unei presiuni adecvate in anvelope. Daca anvelopele nu sunt umflate asa cum trebuie, vei risca sa:

  • risti o uzura mai rapida a anvelopelor si un supraconsum de carburant, un lucru care nu este prea rentabil pentru tine din punct de vedere economic. Presiunea potrivita din anvelope permite un mai mic consum de energie;
  • o pierdere de aderenta si o tinuta mai putin buna pe sosea.

Umfland rotile clasic, cu aer, este necesar sa se verifice si sa se ajusteze presiunea din anvelope, macar o data pe luna. Deoarece, dupa cum ai remarcat, cauciucurile isi pot pierde din aer in mod natural.

Alegand sa iti umfli anvelopele cu azot, acest fenomen de pierdere de presiune nu mai este atat de des intalnit.

Moleculele de azot sunt mai mari decat moleculele de oxigen care sunt continute in aer si vor scapa deci mai greu din cauciuc. De asemenea, azotul este mai putin sensibil la schimbarile de temperatura exterioara, fata de oxigen, care are tendinta de a se retracta atunci cand este rece si sa se dilate atunci cand este cald.

Te-ar putea interesa:  Se reia Campionatul Național de Raliuri

Daca vei umfla anvelopele cu azot, te vei bucura de:

  • o presiune mai constanta cu mai putine pierderi deci anvelopele cu azot vor dura mai mult;
  • o oxidare mai rara a jantei deoarece se reduce cu pana la 100% aproape riscurile de umiditate. Jantele pot sa fie protejate contra ruginii;
  • economii de energie deoarece o presiune constanta duce la o mai mare durabilitate a cauciucurilor si la un consum mai mic de carburant;
  • o mai buna rezistenta la scaderile de temperatura.

Dar diferenta dintre umflarea cu aer sau cu azot poate sa fie destul de nesemnificativa, deoarece aerul este compus din azot in proportie de 78%.

Dar azotul este un gaz « uscat » care nu genereaza deci vapori de aer, fata de oxigen, care poate forma apa, aliniindu-se cu hidrogenul prezent in aer. Umflarea anvelopelor cu azot deci este cea care poate limita coroziunea elementelor metalice ale anvelopelor si se poate mari durata lor de viata. Articol recomandat de catre Bridgestone.

Esti interesat de advertoriale pe stirisportive.ro sau alte site-uri populare? www.seopower.ro este optiunea potrivita pentru tine. Incearca!

Sportiv
By Sportiv februarie 25, 2021 11:45
Write a comment

No Comments

No Comments Yet!

Let me tell You a sad story ! There are no comments yet, but You can be first one to comment this article.

Write a comment
View comments

Write a comment

<