Aston Martin se concentrează pe Formula 1

Constructorul britanic de automobile sport Aston Martin a anunţat că se retrage din Campionatul Mondial de anduranţă (WEC), care implică şi Cursa de 24 de Ore de la Le Mans, unde s-a impus anul acesta la categoria GTE Pro, urmând să-şi concentreze eforturile pe prezenţa în Formula 1 şi pe comercializarea gamei.

Într-un comunicat dat publicităţii, citat de cotidianul L’Equipe, Aston Martin, care era proprietatea lui Lawrence Stroll, tatăl pilotului de Formula 1 Lance Stroll, a precizat că „noii proprietari ai mărcii doresc să-şi concentreze eforturile în Formula 1, astfel că echipa Racing Point cumpărată de Stroll în 2018 (când se numea Force India) devine Aston Martin în 2021, avându-i piloţi pe Lance Stroll şi Sebastian Vettel.

Aston Martin era prezentă în cursa de Le Mans din 2005.

Mașini pentru saftey-car

Aston Martin plănuieşte să se alăture lui Mercedes, din sezonul 2021 al Formulei 1, ca furnizor oficial pentru maşinile de siguranţă (safety cars), relatează Reuters.

Te-ar putea interesa:  Verstappen, victorios la Miami

Conform unui portal online, Racefans.net, Aston Martin va furniza maşini de siguranţă şi ambulanţe la 12 din cele 23 de curse programate anul viitor, în timp ce Mercedes va acoperi restul curselor.

Începând cu 1996, Mercedes a deţinut monopolul asupra safety car din Formula 1, iar modelul curent folosit în acest an este modelul AMG GT R. Contractul de furnizare pentru maşini de siguranţă şi ambulanţe expiră însă la finele acestui sezon.

Aston Martin va furniza ca ambulanţă noul său model DBX SUV, cu motor Mercedes-AMG V8.

Nu există însă nicio confirmare oficială din partea producătorilor Mercedes sau Aston Martin.

Împărţirea responsabilităţilor pentru maşini de siguranţă şi maşini de salvare este de bun simţ, mai ales că Mercedes şi Aston Martin au legături strânse. Preşedintele executiv al lui Aston Martin, Lawrence Stroll, deţine echipa Racing Point, care utilizează motoare Mercedes, iar de anul viitor va purta numele Aston Martin. Mercedes, ca parte a grupului Daimler, s-a angajat să-şi crească pachetul de acţiuni de la Aston Martin până la 20% în 2023. Toto Wolff, directorul echipei Mercedes, are de asemenea un pachet de acţiuni la Aston Martin.

Te-ar putea interesa:  Mercedes câștigă titlul la constructori în F1

Safety car a fost introdus prima oară în Formula 1 la Marele Premiu al Canadei din 1973, când un Porsche 914 de culoare galbenă a jucat acest rol în cursa care s-a încheiat însă cu multe incidente, inclusiv desemnarea învingătorului, din cauza vremii nefavorabile. Oficial, maşinile de siguranţă au apărut în anul 1993, iar din 1996 Mercedes a preluat rolul de furnizor oficial pentru safety car.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *